Thema chocolade of speculaas.. We krijgen het allemaal van die lieve Sinterklaas ?
Nieuw thema = ons klas in een nieuw jasje !
Vrij schilderen thema SInt en Piet
Gezellig in de Sinterklaasboekjes kijken.
Sinterklaasfilmpjes – en spelletjes
Spelen in het huis van de Sint
Thematische werkjes
koekjes-en chocoladefabriek: maak chocoladeletters en koekjes
Het poppenhuisje werd omgebouwd tot een klein Sinthuis
We vouwen een vouwpietje om maandag de Sint en zijn pieten te verwelkomen!
Ons vouwpietje!
Zwarte Piet is in onze klas geweest!! Overal koekjes en handafdrukken ?
Spiekpietjes sorteren van groot naar klein.
We schilderen een nuancebaret. De kleuters kozen een kleur en we deden er altijd maar meer en meer witte verf bij. Het
QR-codes inscannen met de Ipad. Zo konden ze spelletjes spelen, naar verhalen luisteren, …
Het hagelt!!
Teken een nieuwe muts/hoed voor de Sint. Voor sommigen was het moeilijk om van de klassieke mijter af te wijken.
We keken ook naar ‘dag Sinterklaas’ voor we naar huis gingen. Nostalgie voor de juf ?
Ruimtelijk inzicht: vierkantjes uitknippen en volgens voorbeeld een sint/piet/stoomboot maken.
Ze kunnen ook goed opruimen ?
Spiektpietjes schilderen ?
Op vrijdag hebben we onze schoen gezet. Aangezien maandag de Sint komt! Spannend…
Ja hoor, ze zijn braaf geweest!
Welkom Sint en Piet!
We kregen wel 5 cadeautjes! ?
Hiermee gaan we veel plezier beleven. Dankjewel Sinterklaas!
De Sint kwam zelf nog eens kijken of we blij waren met de cadeautjes. En dat waren ze zeker?
Een interactief gezelschapsspel
Superzand!
Ruimtelijk inzicht
Ruimtelijk inzicht
Leren programmeren met een robot. ?
Maar hoe wordt chocolade nu juist gemaakt? ?
We keken naar een educatief filmpje over hoe chocolade gemaakt wordt..
Nadien bespraken we alles nog eens met prenten en volgde er een leuke quiz aan de hand van een powerpoint.
Iedereen mocht eens proeven van witte/bruine en zwarte chocolade.
Maar welke vinden we het lekkerst? Iedereen maakte een keuze. Ze vertelden welke ze het allerlekkerst vonden. Dit hebben we in een tabel weergegeven door te turven. (wiskunde)
Resultaat: de meesten uit onze klas hebben het liefst bruine chocolade.
Hoe zit het bij juf Ann?
Kleur de chocoladeletters van jouw naam.
We maken onze eigen chocoladeletter: tekenen en scheuren.
Skyline met Sint en Piet op de daken.
Dobbelspel: wie zijn schoorsteen wordt het hoogst?
We tekenen zwarte piet op een zwart blad met wasco of kleurpotlood.
De Sintwinkel
Schoorstenen bouwen in de blokkenhoek
De meisjes wouden heel graag poppenkast spelen! De juf moest alles van de kast halen en de voorstelling kon beginnen !